Supervize má, dle mých zkušeností, velký význam v psycho hygieně pracovníka v pomáhajících profesích a prevenci syndromu vyhoření. Je integrální součástí celoživotního vzdělávání. Pomáhá poskytovat podporu a příležitosti k reflexi profesionální pozice, zprostředkovává náhled na rizika a možné důsledky vzájemného nepochopení a chybějícího respektu mezi účastníky supervize – pracovníky a členy pracovního týmu. Stejně tak umožňuje nahlédnout a uvědomit si rozsah a charakter vlivu profesionála v pomáhající profesi na klienta, jeho moc a bezmoc a další aspekty vztahu “pomáhající – klient”. Cílem této reflexe je v konečném důsledku umožnit případnou změnu v profesionálním přístupu jeho kvalitativní zlepšení a tím zlepšit spokojenost klienta.
Supervizi poskytuji od roku 2008. Na UK - Fakultě humanitních studií jsem v letech 2006 až 2011 vystudovala obor "Supervize a řízení v neziskových a zdravotnických organizacích" se zaměřením na supervizi. V letech 2010 - 2011 jsem absolvovala kurz "Supervízia v pomáhajících profesiách" pod ASSP (asociáca supervizorov a sociálných poradcov v Bratislavě v rozsahu 240 hodin). Sama pracuji pod supervizí a nadále se i v tomto oboru vzdělávám.
Poskytuji supervizi týmovou, skupinovou a individuální.
Cena supervize:
1 hodina (60 minut) - 1500,- Kč
Organizace kde jsem supervizi poskytovala či poskytuji:
S-centrum Hodonín r. 2008 – 2009
Spolek neslyšících Břeclav r. 2008 – 2017
Centrum pro rodinu Hodonín:
Komunitní centrum r. 2008 – 2011
Osobní asistence r. 2008 – 2013
Dětský rehabilitační stacionář Vlaštovka r. 2008 – 2013Charita Hodonín:
Dobrovolníci r. 2007 – 2008
CHPS Šardice r. 2009 – 2011
CHPS Ždánice r. 2008 – 2013
CHPS Bučovice r. 2012 – 2020
Charitní poradna Hodonín r. 2008 – 2009
CHPS Slavkov r. 2010 -2012, r. 2015 – 2020
CHPS Hodonínsko r. 2016 – 2021
Nízkoprahový klub Pohoda r. 2014, od r.2018 - 2022ÚSP Nové Syrovice – přímá péče r. 2018 – 2019
Domov Kamélie – od roku 2022 – do konce roku 2022
Oblastní charita Břeclav :
Pečovatelská služba r.2022
Krizový tým r.2022
"Supervize je forma podpory profesionálního růstu - příležitost k reflexi možností, jak jinak rozumět, jaké zaujímat postoje a jak jednat v situacích s klientem a kolegy, s cílem zvyšovat svou profesionální kompetenci."
Havrdová: Kompetence v praxi sociální práce, 1999